İnme vasküler sebeplerle (damar tıkanıklığı) beynin herhangi bir alanında hasar oluşması, oluşan hasarın 24 saatten fazla sürmesi veya hastayı ölüme kadar götürmesiyle karakterize klinik bir sendromdur.
İnme karşımıza ya damar tıkanıklığı şeklinde çıkıyor ya da hemoraj (kanama) şeklinde çıkıyor. Her iki durumda da beyin dokusunun zarar görmesi söz konusudur. İnmede ilk 4 saat içerisinde belirtileri farkedip doktora gitmek hayati önem taşıyor. İlk anda yapılan müdahale hayat kurtarabilir.

İNMEYİ NASIL ANLAYABİLİRİZ?

• Yüzün bir tarafında düşme olması, bir kolda veya bacakla güçsüzlük, uyuşukluk ve duyu kaybı var mı?
  • Konuşmada etkilenme var mı?
  • Gelip geçici görme bozuklukları ve tek tarafta ani görememe durumu var mı?
  • Baş dönmesi ve denge kaybı var mı?
  • Ani ve şiddetli baş ağrısı var mı?

KiMLER İNME OLMA RİSKİ TAŞIYOR?

Beslenme tarzı bozuk, yağlı ve aşırı karbonhidratlı beslenen sedanter (spor ve aktivite yapmayan) bireyler, hipertansiyonu olanlar, kalp rahatsızlıkları olanlar, diabetus Mellitus (Şeker Hastalığı) olanlar, sigara içenler (sigara beyin damarlarında ki elastikiyeti bozarak tıkanmaya yol açabilir)

İNMEDEN KORUNMAK İÇİN NELER YAPABİLİRİM?

Bol su tüketimi (günde 3 litre) için. Düzenli egzersiz (kan dolaşımınızı hızlandırır, kardiovasküler kapasitenizi arttırır. Beslenmenize dikkat edin. Tansiyon ve şeker hastalıklarınız var ise doktorunuzun verdiği diyet ve ilaçları uygulayıp düzenli kontrollerinizi ihmal etmeyin. Kalp-Damar rahatsızlığı olan bireyler muhakkak düzenli kontrollerini yaptırmalı.

İNMEDE FİZİK TEDAVİ

İnmeden sonra beyinde oluşan hasar sebebiyle hastalar günlük yaşam aktivitelerini (beslenme, giyinme, hareket, tuvalet ihtiyacı vb.) yapamazlar. Hastamızın bu noktada sağlık profesyoneli olan Fizyoterapist’ten destek alması gerekir. Biz FİZYOTEAM ekibi olarak Nöroplastisite yönteminden faydalanarak beyinde hasarlı olan dokunun yerine farklı bölgelerde yeni sinapsların oluşmasını sağlayacak hareket ve çalışmalar ile hastanın tekrardan günlük yaşamda ki işlevlerini kazanmasına yardımcı oluyoruz. Bunu yaparken beyinde ki işleyiş ve vücut mekaniğine uygun kişiye özel bir tedavi uyguluyoruz.